Sunday, August 23, 2009

kenangan pahit ;((



Dalam hidup setiap org mesty ad kenangan pahit tersendri..mcm aku kenangn pahit biler ilang org tersyg lam hidup..bnde yg kite sume x jangke akn jd terjd jgk lam hidup..kalo leyh kte halang da lame bnde nyh x jd..tp ape kan daye naseb x sebelahi kt an..tp sume yg terjd nyh ad hikmahnyer..
so jgn takot pd takdir sndri..kenangan pahit aku ialah bile mama n baba decide nak cerai..hidup aku rse mcm terumbang ambing..terkejut!!sume ad..walaupun tyme uh aku umur 9 tahun tp aku da faham ape erti cerai..mama pde mulenyer yg aku knal sorg yg lemah lembut bertkr jd sorg yg garang..ye la mane x nyer nak pikul 2 tnggungjawab skalygus..jd sorg mak n ayah kepd 2 org anak yg kurang kasih syg sorg ayah..baba mmg aku da knal ngn sikap pns baran die..berkerja dsbuah hotel dshah alam..berkenalan ngn sorg pompuan yg agak gatal..dri stu dorg kenal antara 1 sama len n manjadi rapat..kat stu la timbul bibit cinte dorg..!!hmm..nyampah..nak dijdkan cerita perempuan yg baba knal uh ialah mmbe mak uda slh sorg mak cik kuh..hmm..bilerw mama dpt je tau ape agy..perang dunie ketige la..mama pown tros decide nak gy berbincng ngn family perempuan tuh without pengetahuan baba...tp terkantoi plak..arytuh mama n baba gaduh besar sampai baba nek tgn kat mama,n mama tros decide pinda uma..dri taman pelangi lama,sentul ktorg pinda kat kampung baru..kat stu la ktorg build new life without baba...dari aku darjah 4 till aku form 3..aku duk kampung baru..so selame 5 tahun aku x jmpe baba..ktorg harungi hidup yg amat perit tanpa ayah..bila tgk org len ad ayah n kte xde agak terase la jgk tp nak wat cmne..kte tabah kan jgk dri nyh..semua org happy je hidup ad ayah tp kite..ALLAH,je yg tau..cume mngharapkan kasih syg seorg ibu tunggl..dia lah ibu dia lah ayah..tmpt mengadu n tempat bermanje..kalo xde mama x tau la mcm mane ktorg nak hidup..mama u'r the best..walaupun mama harungi bnde nyh sorg2..tp mama still ad ktorg untuk hidup..ktorg syg mama sampai maty..finally ktorg happy life without baba,boleh hidup tanpa baba walaupun bnyk harungi suke duke bersame..ANA N JAJA SYG MAMA!!

No comments:

Post a Comment